Eyeline blikt terug op opti 2022

De opti van 13 tot 15 mei 2022 had wat in te halen. Natuurlijk was team Eyeline (Mandy, Miranda en Anneke) ook in München van de partij. Het was absoluut heerlijk om elkaar weer live te zien en te spreken en nieuwe trends te spotten. De nieuwe data voor volgend jaar zijn al bekend: 27-29 januari 2023. En ja, de beurs blijft in München! 

Ongeveer 13.000 bezoekers uit 71 landen lieten de kans om de lente opti te bezoeken niet voorbijgaan. Volgens het bezoekersonderzoek was het doel van ongeveer driekwart van de beursbezoekers om met collega’s in de branche ideeën uit te wisselen en zakelijke relaties aan te gaan.

Conclusies over de speciale editie in mei

Dieter Dohr, voorzitter van de opti-organisator GHM Gesellschaft für Handwerksmessen, zei over de speciale editie: “De opti 2022 is in de eerste plaats een emotionele ervaring. Eindelijk weer een beurs! Eindelijk weer persoonlijke uitwisselingen! De omstandigheden waren niet gemakkelijk en we zijn verheugd om te zien hoeveel mensen bewust voor de mei-editie hebben gekozen. Bezoekers, exposanten, vakbeursspecialisten – als nooit tevoren lag de focus op het samenbrengen van alle stakeholders in opti en het voeren van uitwisselingen tussen iedereen. Bij deze voorjaars-editie werd iedereen weer volledig bewust van wat we de afgelopen twee jaar hebben gemist.”

368 exposanten uit 25 landen gebruikten de opti als een kans om collecties, producten en diensten te presenteren, feedback te krijgen en een idee te krijgen van de huidige marktbehoeften. Britta Walter, Senior Manager Global Communications bij Rodenstock: “De twee nieuwe stands op de beurs werden gebruikt voor intensieve klantgesprekken. Ook heel wat internationale klanten gingen op onze uitnodiging in.”

Vier zalen voor onbeperkte uitwisselingen

In de vier zalen van de opti waren de uitwisselingen duidelijk merkbaar. Innovatieve brilontwerpen in handen krijgen, de nieuwste technologie ervaren en nieuwe trends spotten. Hier deelde de voorzitter van de Centrale Vereniging van Opticiens en Optometristen (ZVA) zijn mening: “Optische monturen uitproberen, apparatuur laten uitleggen en praten over mogelijke integratie in het bedrijf – opti is altijd een must geweest. Ik geniet van de beurs. Het is heerlijk om eindelijk weer collega’s te ontmoeten. Overal waar ik kom hoor ik mensen zeggen: ‘Oh, je bent er!’ Dat is geweldig, ik heb het gemist.” Andrea Fritz, CEO van Möbel & Raum, bevestigde de indruk: “We zijn zonder zorgen bij opti gekomen. Voor ons was opti goed, we hebben er nieuwe klanten bij gekregen!”

Vooruitkijkend naar de volgende opti in januari

De verwachtingen voor de volgende opti in januari 2023 zijn hoog. Veel belangrijke spelers hebben hun deelname al aangegeven. Een groot aantal bezoekers heeft de datum in München al in hun agenda gereserveerd: 66,5 procent van alle respondenten gaf aan dat de enige vakbeurs die ze willen bezoeken de opti is.

Gepubliceerd op: 25-05-2022

Reacties

Comments