HOYA introduceert UNITi by Yuniku

HOYA Lens Belgium kondigt de nieuwe UNITi by Yuniku brillencollectie aan, de volgende revolutionaire stap op het gebied van vision-centric3D-maatwerkbrillen, die volledig worden ontworpen voor een optimaal zicht van de drager.

Functionaliteit en uitstraling perfect in balans

Yuniku, ontwikkeld door Materialise en HOYA Vision Care, is de eerste ‘vision-centric’ 3D-maatwerkbril ter wereld die volledig wordt ontworpen rond uw persoonlijke stijl en een ongeëvenaard zicht en draagcomfort biedt. YUNIKU is de enige op maat gemaakte bril waarbij uw zicht voorop staat, voor optimale visuele prestaties. De geavanceerde Yuniku scanner stemt uw bril af op uw visuele en ergonomische behoeften en toont hoe u er met de bril uit komt te zien.

In deze collectie werkt Yuniku voor het eerst met een nieuwe materiaalsoort. Geavanceerd gebruik van materialen en vernieuwende technologie hebben een combinatie opgeleverd van polyamide en titanium, met als resultaat een zeer licht gewicht en twaalf sensationele nieuwe modellen die de Yuniku collectie compleet maken.

Aubergine, Burgundy, Navy Blue, Vintage Leather, Tungsten en Charcoal. De kleuren van de collectie sluiten naadloos aan op de twaalf nieuwe ontwerprichtingen die UNITi by Yuniku voor dit voorjaar heeft gekozen. De collectie biedt modellen voor elke brildrager, van klassieke vormen tot extravagante stijlen.

Over Yuniku

Yuniku werd in 2016 gelanceerd en betekent een doorbraak in de optische sector, doordat het de manier waarop brillenglazen worden voorgeschreven compleet verandert. Traditioneel waren het gekozen montuur en de draagpositie een vast gegeven. Deze op het montuur gerichte benadering beperkte de mogelijkheden om het glasontwerp te optimaliseren en aan te passen, met potentieel nadelige gevolgen voor het zicht.

Yuniku volgt daarentegen een aanpak waarbij het zicht centraal staat. Daarbij wordt rekening gehouden met de gelaatskenmerken en de visuele behoeften van de klant en wordt de ideale draagpositie berekend voor een optimaal visueel resultaat.

Vervolgens wordt het geselecteerde montuur op basis van deze individuele parameters in 3D geprint. Deze aanpak levert brillen op die perfect inspelen op de visuele en esthetische behoeften van de klant, zonder compromissen op het vlak van stijl of pasvorm.

Yuniku

Yu-ni-ku is Japans voor ‘uniek’. In feite is het de fonetische, westerse spelling van het Japanse woord voor uniek. Het staat voor dynamisch, intuïtief en innovatief; voor enig in zijn soort. Een innovatieve kracht die aan de behoeften van zijn tijd weet te voldoen en daardoor in staat is om het collectieve onderbewuste te boeien.

Meer informatie

www.hoyavision.com

Gepubliceerd op: 29-05-2019

Reacties

Comments