opti Munchen 2019; vernieuwend en succesvol!

opti was vooral druk met veel blije gezichten bij zowel leveranciers als bezoekers. Mooi was de overzichtelijke nieuwe halstructuur met maar liefst zes zalen en veel moois als het gaat om 3D, retro, en kleur, kleur en nog eens kleur. Wat een grootse (zonne)brillen, transparantie in materiaal en glas en ja, veel prachtige details. Team Eyeline heeft ervan genoten.

Ongeveer 28.000 bezoekers en 631 exposanten en vrijwel allemaal waren ze het erover eens: dit was een cruciale stap voorwaarts naar de toekomst van opti. Van de ondervraagden ontving 94 procent van de beursbezoekers en 91 procent van de exposanten de ‘nieuwe’ opti een hoge waardering. Vrijwel alle bezoekers begonnen met een korte inspectie van de nieuwe halstructuur. “De professionele bezoekers hebben zich snel en adequaat aangepast aan de nieuwe halstructuur met drie ingangen. Ze prezen de strakke uitstraling”, zegt Dieter Dohr, voorzitter van de GHM Gesellschaft für Handwerksmessen mbH. “opti verdiende topscores bij een onafhankelijk opinieonderzoeksinstituut. Echter, ongeacht deze zeer hoge goedkeuringsclassificaties, zullen we ook dit jaar de succesformule blijven volgen die we sinds 2008 nastreven. Na de beurs zullen we de editie van dit jaar uitgebreid analyseren om opti te blijven verbeteren! ”

Naast de klassieke ‘zoektocht naar innovatie’ richtte de bezoekers zich op het maken van nieuwe zakelijke relaties en op training en opleiding. opti slaagde er nog beter in om aan deze eisen te voldoen door alle kenniseilanden in verschillende vormen samen te brengen in Hal C4, in plaats van deze uit te spreiden over de individuele hallen zoals voorheen. Direct naast elkaar konden bezoekers de gebieden Job Market en Campus, het Forum en de SHOWCASE verkennen rond het hoofdonderwerp van de ‘Customer Journey’. De vier stations ‘Strategie’, ‘Noodzaak’, ‘Kopen’ en ‘Gebruik’ illustreerden duidelijk de diverse elementen waar opticiens rekening mee moeten houden bij het benaderen van hun klant. Rondleidingen boden bezoekers concrete tips die ze snel kunnen implementeren in hun eigen bedrijf met behulp van voorbeelden uit de praktijk. Dit gaat ook door na de beurs. “We hebben ook een digitale kennisruimte gecreëerd rond de ‘Customer Journey’, die beschikbaar is op www.opti-showcase.de/nl in de komende 365 dagen. Hiermee neemt opti een belangrijke stap om een ​​24/7 kennisdatabase voor opticiens te worden”, aldus Dieter Dohr.

Direct naast de showcase konden bezoekers lezingen en paneldiscussies volgen bij opti Forum. Negen van de tien bezoekers bezochten minstens een van de 34 lezingen. Het is niet helemaal verrassend dat de meest populaire lezingen draaiden rond het verkennen van de beste klantbenadering, met lezingen zoals ‘Waar koopt welke klant nu en in de toekomst’. Nog een hoogtepunt op het Forum was de prijs voor Blogger Spectacle Award 2019 tot beste nieuwkomer in de opti Boxes. De opti eerstejaars, Rounder Rounder uit Hong Kong, ontving de prijs op fashion, lifestyle en eyewear bloggers uit heel Europa.

Volgend jaar naar opti München? Save the date: 10 t/m 12 januari 2020!

Bekijk onze fotoreportage

 

Gepubliceerd op: 06-02-2019

Reacties

Comments