Safilo Group deelt plannen in besneeuwd Parijs

Enkele meters verwijderd van de besneeuwde Arc de Triomphe kwamen verschillende media samen bij de showroom van Safilo. CEO Angelo Trocchia deelde zijn visie op Safilo Group en zijn plannen voor de toekomst. Eyeline was erbij en doet verslag.

In het besneeuwde Parijs werden de media 23 januari warm verwelkomd door CEO Angelo Trocchia en het PR-team met Franse croissants en goede koffie. Te midden van de verschillende collecties in de showroom waren er enkele stoeltjes neergezet om op een prettige interactieve manier met elkaar te praten over Safilo Group.

Kennismaking CEO 

De tijd vliegt voorbij en dus zijn de tien maanden waarin Angelo Trocchia CEO is voorbij gevlogen. Met zijn ambitie om Safilo een stap vooruit te helpen, heeft hij enkele prioriteiten moeten stellen. Met succes is Safilo Group er financieel weer helemaal bovenop gekomen en hebben ze het vertrouwen van investeerders teruggewonnen. Daarnaast is er veel aandacht uitgegaan naar de eigen merken Carrera, Polaroid, Safilo, Oxydi en Smith en zijn er licenties bijgekomen zoals Levi’s en Moschino. Tot slot is de focus gelegd op de commerciële uitingen met extra aandacht voor Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Azië en het Midden-Oosten. De uitingen worden per land afgestemd om zo herkenning te creëren en regionale verschillen te voorkomen. Daarnaast heeft ieder land zijn eigen portfolio aan merken. Aan Safilo de taak om dus ook per land een andere strategie te handhaven!

Don’t maintain global thinking , but think global!

Customer Service

Nu Safilo een lastige tijd achter de rug heeft, is het een geruststelling dat dit jaar de voorgaande zaken zijn geregeld. De prioriteit voor het komende jaar: de Customer Serivce naar een hoger niveau brengen. Safilo wil niet enkel B2B denken. Om meer B2C te denken, wordt er geïnvesteerd in een snellere levering door de juiste personen. Daarnaast is het steeds belangrijker om te weten wat er speelt in de regio. Safilo ‘reconnects’ met de customer. Er is geluisterd naar de behoeftes van de opticiens waardoor de commerciële voorwaarden gewijzigd zijn. Ze zijn nu eenvoudiger en concurrerend. Zo wordt alles gratis verzonden tegen een garantie van 4 jaar.

Investeringen

Naast de customer service, investeert Safilo in de eigen merken en in het personeel. Polaroid staat bekend om de perfecte prijs-kwaliteitverhouding, Carrera om de kwaliteit en Safilo werkt internationaal heel goed. De technologie in de Italiaanse fabriek wordt steeds belangrijker en dus moet deze actueel blijven. Zo wordt het acetaat bijvoorbeeld continu geperfectioneerd. Daarnaast wil Safilo digitaal ook actueel blijven en dus is er een nieuwe Digital Manager aangenomen die zorgt voor online profileren, een zogenoemde ‘digital journey’ en voor e-commerce.

Optiekmarkt 2019

Het jaar 2019 geeft Safilo 3 uitdagingen: het zonneglassegment, het samengaan van Essilor-Luxottica en de hervorming van de gezondheidszorg. Door de investeringen die gedaan zijn en die nog gaan komen, heeft Angelo Trocchia vertrouwen de ‘Big number 2’ wereldwijd te blijven. Het portfolio aan licenties is succesvol en hier zal weinig aan veranderen. Het draait in 2019 en in de toekomst om twee factoren: snel en behendig zijn.

Meer informatie

www.safilogroup.com

 

 

 

 

Gepubliceerd op: 06-02-2019

Reacties

Comments